Dela nyhet
Nyhetsbrev Juli
21 jul 2023
Nyhetsbrev Juli-23
Hej på er mitt i sommaren!
Här kommer en liten uppdatering på vad styrelsen har jobbat med senaste tiden och vad som påbörjats inför kommande säsong.
Årsmöte
Den 28/6 höll vi årsmöte på Torvalla och det var en mix av föräldrar och tränare som närvarade. Stort TACK till alla som kom men vi saknade er andra.
En fråga som kom upp varför årsmötet ligger så sent på året och det har helt och hållet med vårt bokslutsår att göra, detta kan ändras genom att man ex skriver en motion och så får vi ändra i stadgarna. Det är inget som vi i styrelsen själv rår över.
Mötet flöt på bra och styrelsen beviljades ansvarsfrihet samt revisionsberättelse godkändes och verksamhetsplanen fastställdes.
Synpunkter kring bland annat medlemsavgift och spelaravgift diskuterades. Justeringar gjordes och kommer inom kort att uppdateras.
Det har tyvärr varit svårt för valberedningen att få in fler till styrelsen för att engagera sig i styrelsearbetet men vi fick ihop en styrelse under mötet vilket vi är väldigt tacksamma för.
Den nya styrelsen består av;
Ulf Ahnlund Ordförande, Camilla Börlin Vice Ordförande, Zeinab Mshvildadze Kassör, Moa Sandberg Ledamot, Moncia Nielsen Ledamot, Malin Nielsen Suppleant, Tony Riccardi Suppleant, Thomas Hillstad Suppleant.
Utöver styrelsen har vi nu i föreningen hjälp av våra anställda som kommer att vara ett stort stöd för tränare, ledare och även styrelsen i vårt fortsatta föreningsarbete.
Krister Falk Sportchef (börjar sin tjänst 1/8)
Annelie Danielsson Kanslist
Vi vill också passa på att tacka våra tidigare styreslemedlemmar Johan Claesson, Erik Kihlskog och Daniel Nielsen för de säsonger de har varit med. Tina Carlsson ska även ha ett extra stort tack för allt hon gjort för föreningens ekonomiredovisning de senaste åren, hon lämnar nu under sensommaren över till Zeinab.
Nya styrelsen har redan som idag haft tre sammankomster och kommer att fortsätta sitt arbete med arbetsmöten på tisdagar samt beslutande möte var tredje tisdag i månaden. Vi vill återigen förtydliga att det inte är styrelsen som är föreningen utan det är ni alla spelare, ledare, tränare och föräldrar. Det är vi tillsammans som måste hjälpas åt att få föreningen att gå ihop.
Vi har ett lite utmanande år framför oss med två ishallar i stället för tre men vi kommer att kunna bedriva en bra verksamhet trots det. Vi får längre öppettider i hallarna samt kommunen minskar ner på allmänhetens åkning. Cafeteria verksamhet kommer vi att ha men troligtvis i lite mindre skala än tidigare samt även någon form av cafeteria verksamhet på Hanveden. För lagen när det är match kommer det att byggas en ”bar” vid spelarentrén för cafeteriaverksamhet nere på Hanveden. Vi kommer även att öppna upp cafeteria i den gamla cafeteriadelen på Hanveden med ett max på 10pers/gång.
I år kommer vi att plocka bort den tidigare Sportgruppen och ersätta den av Sportråd, vilka kommer att mötas ett par gånger under säsongen med syfte att stötta och utbyta erfarenheter med varandra.
Stora Sportrådet; Består av J18- A-Lagstränare med sportchef som sammankallande.
Lilla Sportrådet; Team U9-U15 och F10-F16 tränare med sportchef som sammankallande
Föräldraransvarig; Under säsongen som kommer så kommer styrelsen att skicka ut förfrågningar till olika event som vi behöver bemanna under året, vi kommer då att vända oss till föräldraransvarig i laget sam lagledare. Se till så att ni har en föräldraransvarig i varje lag.
Uppstart Teknikträning
Vi fick till slut till att vi kan hålla i en teknikträning i V.33. Anmälan är öppen och ligger på vår hemsida. I år kommer vi i gång lite senare än vanligt på grund av de pågående renoveringarna i A-hallen. Krister Falk vår nya Sportchef kommer att hålla i samtliga pass där fokus kommer att ligga på; skridsko – klubb och närkampsteknik. Teknikträningen vänder sig till Team- 15 upp till J18. Möjlighet finns att vara med på enbart enskilda pass. In och anmäl er här!
Material
Vi har skickat ut info om att vi vill ha in allt lagmaterial för att kunna se över vad som behöver kompletteras. Det har varit lite blandat med inlämningarna och vi vill återigen be er om hjälp att när vi gör dessa förfrågningar så finns det bakomliggande tankar och idéer kring detta. I år går vi till exempel över till en ny huvudsponsor då vi har valt att ta in Warrior i stället för CCM. De lag som inte har lämnat in sitt material eller som vi har haft dialog med kommer därav troligtvis ha svårt att få nytt/ kompletterande material till uppstarten.
För kommande säsong kommer Camilla, Annelie samt Fredrik (HM Dam A) att vara ansvariga för huvudmaterialförrådet.
Om ni vill göra beställningar till laget i form av jackor/ träningsoveraller eller dylikt så är det Warrior som gäller framöver. Hör av er till Kansliet så mailar vi er Warriors katalog som vi även hoppas kunna få upp på hemsidan inom kort. Webshopen på Länna Sport kommer även den att uppdateras direkt efter semestrarna.
Vi har ett gäng nya CCM hjälmar samt nya målvaktsskridskor som vi tänker sälja ut till halva priset. Dessa kan fortsatt användas av samtliga spelare förutom representationslagen. Det kommer separat mail om det. Vi har även ett stort antal byxor som vi kan låna ut om behov finns för större. Maila kansliet om intresse finns.
Förråd
Vi håller i dagsläget på att se över förråden och återkommer kring förändringar som kan ske där.
Event
För att visa upp oss som förening och för att få fler spelare till vår hockeyskola så kommer vi att delta i ett antal event under sensommaren/ hösten. Vill du vara med och visa upp hur kul det är att spela hockey tillsammans med några av våra A-lagspelare? Eller du kanske är förälder som kan tänka dig att prata om hockey med andra föräldrar som kommer för att träffa oss, boka in nedan dagar och anmäl ditt intresse till kansli@haningeanchors.se
26/8 ICA Maxi Kl 10-16 Vi kommer att prata främst Tre Kronors Hockeyskola köra lite skottramp och dela ut Give Aways. Här ser vi gärna att föräldrar i hockeyskolan och deras barn kan hjälpa till.
2 /9 Event med Länna Sport, vi återkommer med tid. Vi kommer prata ishockey och hålla i lite övningar. Dragning av vårt digitala lotteri. Här är flera föreningar representerade.
16/9 kl 11-16 är det Haninge Dagen; Eskilsparken/Poseidons Torg. Olika hockeyrelaterade övningar. Parken samt torget kommer vara fylld med aktiviteter och olika föreningar som ställer ut. Desto fler vi är desto roligare får vi och så kan vi dela upp dagen mellan oss.
Vi kommer även likt förra året gå ut med information i augusti till samtliga flickor och pojkar i Haninge som är födda 2017 samt 2018 för att bjuda in till ”Prova på hockeyskola”. Detta är ett samarbete som vi har med Tre Kronors Hockeyskola och ICA Maxi. Här kommer vi att behöva allas hjälp att sprida info i socialamedier samt till förskolor och skolor. Material kommer finnas för att dela vidare.
Sponsring
Har du ett företag och vill synas i våra ishallar eller har/vet ett företag som kan bidra med något till vår verksamhet? Kontakta camilla.borlin@haningeanchors.se
Glöm inte att när du sponsrar ett enskilt lag så ska 20% av summan gå till föreningen, detta för att vi är en förening som verkar tillsammans och som är stolta över vårt varumärke.
Trygghetsvandring
För er som vill ta promenader i sommarkvällen, kanske kan dra på er en väst och passa på att dra in lite pengar till lagkassan. Västar finns att hämta under sommaren hemma hos Camilla i Vendelsö (Läktvägen 26). Bara att höra av er 0708962121.
Ni går antingen 2h pass eller 4h pass. Man kan promenera i Vendelsö, Västerhaninge, Gudö, Vega, Handen, Brandbergen och Jordbro. Man måste inte promenera hela tiden utan kan exempelvis slå sig ner vid ett av våra vackra bad där ungdomar rör sig och ta en fika. Nytt för i år är att ni får 1600kr för 4h/ promenad, 20% går till föreningen av de 2000kr vi får från kommunen.
Digitala lotteriet
Tillsammans måste vi även hjälpas åt att dra in pengar till klubben under säsongen som vi har framför oss och vi har återigen satt upp ett digitalt lotteri tillsammans med Lotty.se
Denna gång kommer pengarna att gå till en ny slip, förhoppningsvis två om vi lyckas sälja tillräckligt mycket lotter.
En lott kostar 100kr och ni kan sälja dem digitalt via SMS med hjälp av QR-kod. Så var med och stötta våra fantastiska materiellare så att de kan få fina slipar samt ta chansen att vinn en summa pengar. Vinnarna annonseras den 2/9
https://lotty.se/lotteri/sommarlotteri
Kansliet öppnar igen V.31
Ha en fortsatt trevlig sommar till vi ses igen!
Mvh
Styrelsen
ps. ni glömmer väl inte att följa oss på Instagram och Facebook.